دنیای مجازی بیابان در ۸۸

دیروز مصادف بود با چهارشنبه سوری ؛بنده با علم به اینکه این مراسم جنبه شرعی ندارد و همه اینها را استکبار جهانی برای تضعیف نظام مقدس اسلامی تبلیغ می کند راضی به رفتن به چهارشنبه سوری نبودم ولی مدنگ و حسین دلشاد پایشان را تو یک سواس کرده بودند باید برویم و اتش بازی کنیم . مدنگ می گفت عباسی سوری و یوسفک سوری دوستای من هستند و اگر به جشن چهارشنبه سوری برادر عباسی و یوسفک سوری نرویم انها دلگیر می شوند . و من هم فکر کردم تا مدنگ را روشن کنم که چهارشنبه سوری ربطی به سوری خدا بیامرز نداره ؛ سردرد میگیرم . لذا به همراهی انها رضایت دادم و به اتفاق انها به چهارشنبه سوری دنیای مجازی رفتیم . همه در درنگ روبار طاهروئی جمع شده بودند و اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب کرد شتر اهدائی تیزبین به درک بود . و درک هم از شتر خیلی راضی بود و می گفت که از خر سواری خسته شده . خلاصه مراد رحمتی با برادرش ابراهیم حسن احمد و قاسم گزیچی و فرزندان لاغر گزیچی امده بودند که انتظار میرفت شبی همراه با طرب و حرکات موزن در پیش داریم . رامی روستائی هم لباسهایش گلی و خیس بود که می گفتند از رودخانه گز امده . مدنگ میگفت رامی اینروزها از اب گل الوک (گل الود) عکس و ماهی میگیره . اراسته هم با تیپ خاص خود در این مراسم حضور بهم رساند و ایشان بیشتر از سفر چندروز پیش خود به شهرستانهای کشور سخن می گفت .ولی این مراسم غایبانی هم داشت که نبودشان محسوس بود ؛ نبود رامی بازگر و چوک جیفری سوال برانگیز بود . بیشتر حضار سراغ این دو را میگرفتند . مسئله بعدی هم سلام علیک دوستان با ما بود که همه بنده را به اسم طاهو خطاب میکردند و بنده هم دیدم که توضیح این مسئله که من طاهو نیستم و او فردی دیگر است انها را مجاب نمی کند این شد که چیزی نگفتم . جامک شمشیر زن علی رغم اینکه فعالیت مجازی ندارد ولی در این جشن شرکت کرده بود ولی بدون شمشیر وبا موهای بلند و شمایل جدیدی امده بود . اتش را جمکو روشن کرد و انگاه همه شروع پریدن از روی اتش کردند .مدنگ میگفت زردی تو ازمن و سرخی من از تو !!!!!!!! انگاه ملا سمالک که میهمان افتخاری جمع بود شروع به سردادن شعار کرد . دیکتاتور حیا کن حکومت را رها کن . بعد از ان هم عکس طاهو را اتش زدند و شعار مرگ بر طاهو و مرگ بر ضد علمای دینی از هرگوشه شنیده میشد . با شروع اغتشاش محمد اراسته انجا را ترک و مدنگ که بیم ان میرفت بجرم همراهی طاهو مورد ازار و اذیت رامی روستای بازگر قرار گیرد سوار بر شتر درک شد و مثل باد از انجا دور شد من وحسین دلشاد هم با سر دادن شعار مرگ بر طاهو جمعیت را همراهی کردیم . انگاه مولوی بحلی برگه های کپی شده از وب سایتها را بین همه پخش کرد . ودر اخر قاسم گزیچی و ابراهیم حسن احمد برای حضار اهنگهای شاد بلوچی را خواندند که مراد رحمتی و رامی روستای بازگر با حرکات موزن بر جذابیت این بخش از برنامه افزودند .  

 

اینک نگاهی گذرا به فعالیتهای یک ساله دنیای مجازی بیابان داریم .  

گروگ تحریر : طبیعی است که هرگاه اسمی از بلاگهای بیابان به میان می اید همه نگاهها بسوی گروگ تحریر و اقای محمد اراسته می چرخد . گروگ تحریر بازهم بهترین وبلاگ بیابان بود . با اینکه فراز و نشیبهای داشت و در ایام انتخابات علی رغم میل باطنی مطالبی را نوشت و به ان چیزی که خودش به ان اعتقادی نداشت پافشاری میکرد . بعد از انتخابات سکوتی سوال برنگیز را اختیار نمود و کوچکترین اشاره ای به حوادث بعد از انتخابات نداشت . با این حال با گذشت مدت زمانی کوتاه با تجدید نظری کلیو با انرژی مضاعفی به فعالیتهایش ادامه داد و اوج کار بلاگ گروگ تحریر خبر رسانی به موقع ایشان در چندین مورد بود (زلزله های استان و ...). که سبب شد خیلی بلاگهای معتبر استانی ایشان را لینک کنند . و در این چند ماه اخیر بازدید وبلاگ ایشان بصورت چشمگیری افزایش یافته . که از همینجا خدمت مدیریت وبلاگ گروگ تحریر خسته نباشی جاناه ای عرض می کنیم و پیشاپیش سال جدید را خدمت ایشان تبریک عرض می نمایم . اقای اراسته خدا قوت ...... 

روستای بازگر : علی رغم مخالفت شدید ایشان با ما و حذف لینک ما بوسیله ایشان بایستی گفت این وبلاگ از پدیده های مجازی بیابان در سال گذشته بشمار میاید و مدیدریت این بلاگ فقط با عشق به زادگاهش پای به میدان مجازی بیابان گذاشت و با علم به منتقدین توانا توانست صاحب قلمانی  قدرمثل گمنام و درک و مریم جاسکی و گریب گیاوان ..... را جذب بلاگ خود نماید که شاهد پستهائی از این فرهیختگان در وبلاگ روستای بازگر بودیم . اگر ایشان به حواشی نپردازند وهمین راه را ادامه دهند جای پیشرفتهای بیشتری را داراست .  

بلاگ طاهرزئی : وبلاگی که با همت تنی چند از جوانان این قوم ایجاد شده و قلم بدستان توانائی مثل عیسی نیکخواه و گرگ لاشار و حتی ملکه بیابان در انجا فعالیت می کنند . بدون شک پربازدید کننده ترین بلاگ منطقه است . البته دست اندرکاران این وبلاگ بعلت کم تجربه بودن در مواردی به حاشیه رفتند که همین باعث افت نسبی این بلاگ در مقطعی بود ولی حضور به موقع عیسی نیکخواه باعث شد که مسیر از پیش تعین شده را در پیش بگیرند . درکل این دوستان کارنامه موفقی را ارائه نمودند که بنده نیز برای همه این بزرگواران ارزوی موفقیت و کامیابی را دارم و پیشاپیش سال جدید را خدمت این دوستان عزیز تبریک عرض می کنم .  

گروگ در یک نگاه : با اینکه فعالیت چشمگیری دارد و بطور متوسط هفته ای یک بار بروز میشود ولی نسبت به سال گذشته با افت کیفی و کمی مواجه شده . سال گذشته گروگ در یک نگاه بهترین بلاگ بود و توانسته بود کاربران زیادی به سوی بلاگ خود سرازیر کند ولی امسال چنگی به دل نزد ونتوانست انتظارات را براورده نماید. در کل کارنامه موفقی ارائه نکرد  

ندای قران : وبلاگی که رفته رفته به معضلی تبدیل می شود . این وبلاگ با اسم طاهروئی بنا شده ولی فعالیتی اسلامی از نوع کپی را دربر گرفته . خارج از اینکه نویسنده این وبلاگ مطالب را کپی کرده و بدون ذکر منبع از انها استفاده میکند ( این دزدی فرهنگی محسوب میشود که دزدی با اسم این بلاک یعنی ندای قران همخوانی ندارد ) همین مطالب سرقتی را در کامنتهای همه بلاگهای منطقه کپی می کند که دوستان هم برای افزایش تعداد کامنت انهارا تائید می کنند در بلاگ ما بجز اینکه در ستون نظرات مطالب پست بلاگش را کپی میکند در صندوق پستی بلاگ نیز اینکار را تکرار می کند . لذا از همه بلاگران بیابان خوهشمندم که کامنتهای ندای قران را که پست وبلاگش هستند را تائید نکنند تا ایشان متوجه شوند که ستون نظرات جای کپی کردن پست وبلاگ او نیست  

بازگر : بدون شک رامی بازگر و چوک جیفری توانائی بالائی در نوشتن طنزهای اجتماعی دارند ولی بصورت محسوسی کم کار شده اند .  اگر انها از طنزهای زننده اجتناب کنند و بر فعالیتشان بیفزایند کمک زیادی می توانند بر رونق فعالیتهای مجازی بیابان داشته باشند . 

راجو نیوز : راجو نیوز که یک مرتبه راج نیوز شد و به صف مخالفان حکومت پیوست با کامنتی جنجالی همه را به چالش کشید و در فعالیت های اخیرش حرفه ای نشان داد و باعث شد بازید بلاگش افزایش یابد و ایشان نیز جز وبلاگهای موفق محسوب می شوند  

خاک پاک : مراد رحمتی مدیریت این بلاگ کارنامه موفقی را ارئه نموده و نپرداختن به حواشی اصلی ترین دلیل موفقیت ایشان است .    

پیام سیریک : این وبلاگ را حرفه ای ترین نویسنده سیریک اداره میکند علی رغم موفقیت ایشان نتوانسته رضایت کاربران را جلب نماید . همه ما از اقای محمود زره زاده انتظار بیشتری داریم . سابقه ایشان و سطح سوادشان چیزی نیست که ما در بلاگ پیام سیریک می بینیم .  

سیریک امروز : از وبلاگهای خوب سیریک است علی رغم اینکه امار بازدیدش پائین است ولی همیشه با مطالبی مفید و خواندنی بروز میشود  

سوئد جنوب : بعد از وقفه ای طولانی با مطالبی زیبا بروز میشود که بیشتر خبرهائی را از اروپا منعکس می کند  

وب سایت سیریک نیوز : از اتفاقات فرخنده دنیای مجازی بیابان روی کار امدن این وب سایت محلی است . با خبر رسانی به موقع و بیطرفانه توانسته کاربران زیادی را جذب خود نماید ضمن ارزوی موفقیت برای همه دست اندرکاران این وب سایت وزین و از همه جوانان قلم بدست بیابان خواهشمندم با این وب سایت که متعلق به همه بیابان و سیریک است همکاری نماید . 

 درپایان بنظر بنده بهترین وبلاگ بیابان در سال ۸۸ گروگ تحریر بود که جا دارد بازهم خدمت اقای اراسته بخاطر فعالیت شبانه روزیشان خسته نباشید عرض نمائیم . و ضعیفترین کارنامه را تیم طاهو و همراهانش ارائه دادند که اصلآ از فعالیتهایمان راضی نیستیم . اما نقطه قابل تامل تغییر روش اندرحکایت روزگار زمان است . احتمال می رود محمود وبلاگ را به کسی دیگر واگذار نموده که اگر اینطوراست از محمود عزیز خواهشمندم قلم را زمین نگذارند . محمود صاحب قلمی روان و شیواست و نبود ایشان در فعالیتهای فرهنگی بیابان ضایعه بزرگ برای دنیای مجازی بیابان به حساب می اید . همچنین استاد فرهیخته گیاوان دوست مدتی است از ایشان خبری نیست و ایشان همه ما را از بیانات شیوا و اموزنده اشان محروم ساخته . به امید مشارکت دوباره استاد گیاوان دوست در بلاگهای بیابان .

 

نظرات 9 + ارسال نظر
رحمتی پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:29 ق.ظ http://m-rahmati.blogfa.com

دم همه اونایی که تو خونه تکونی دلشون ما رو دور نریختند گرم! ما هم سعی می کنیم زیاد جا نگیریم. سال نو مبارک

سال نو را خدمت شما تبریک عرض می کنم و برایتان ارزوی بهترینها را دارم

جمکو پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ق.ظ http://jomako.blogfa.com

ممنون از امار گیری درست از وبلاگهای بیابان
پش از پیش سال نو را به همشهریان تبریک عرض می کنم امیدوارم سال خوب و خوشی را در پیش داشته باشند

موفق و پیروز باشید

ممنون دوست عزیز عید شما هم مبارک

درک پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:05 ب.ظ

سلام ""
سال نو خورشیدی را به شما وخانواده ای محترمتان وتمامی دوستان دنیایی مجازی تبریک عرض میکنم امیدوارم که سالی توام با موفقیت داشته باشید.
سالی که گذشت شاهد فراز ونشیبهای دردنیایی مجازی بودیم امیدوارم که سالی که درپیش روداریم شاهد فعالیتی بیشتر وبهتر از بلاگران بیابان زمین باشیم .
دوست عزیزاز شما طلب عفو وبخشش می کنم اگر جای باعث شدم که قلب نازکتون را برنجانم.برایتان بهترینها را آرزومندم 0.
موفق باشید

باد آمد و بوی عنبر آورد بادام شکوفه بر سر آورد
شاخ گل از اضطراب بلبل با آن همه خار سر درآورد
تا پای مبارکش ببوسم قاصد که پیام دلبر آورد
ما نامه بدو سپرده بودیم او نافه مشک اذفر آورد
هرگز نشنیده‌ام که بادی بوی گلی از تو خوشتر آورد

استاد گرامی سلام . خیلی خوش امدید و با خواندن کامنت شما بیش از حد خوشحال شدم . استاد گرامی بنده هیچ وقت از حضرتعالی حرف تند و .......... نشنیده ام که دلگیر باشم . حتی بعضی از جاها شما را دستمایه طنز های خود قرار داده ایم که با شناختی که از روی دست نوشتهایتان از شما پیدا کرده ام می فهمم که از شوخیهای ما ازرده خاطر نمی شوید . بهرحال وجود شما در کنار نویسندگان بیابانی لازم است وما هم از شما انتظار داریم که بیشتر ما را در این امر همراهی نمائید
خیلی خوش امدید و نوروز باستان را پیشا پیش خدمت شما استاد گرامی تبریک عرض می کنم

محمدآراسته پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 04:17 ب.ظ http://m-arasteh.blogfa.com/

خدمت شمابرادرعزیزصاحب وبلاک براهک
بااحترامات ویژه وارادت قلبی وقبلی
سال نورابه شما وکاربران وبلاک ودوستانی که دراین وبلاک گردشی وقلمی وقدمی میزنندتبریک عرض میکنم
برای شماآرزوی موفقیت وسلامتی دارم شادباشیدوتندرست

سلام براستاد اراسته گرامی
بنده نیز متقابلآفرا رسیدن سال جدیدخورشیدی را خدمت شما تبریک عرض می کنم

نیکو کلام پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:43 ب.ظ

باعرض گرمترین سلامهاواحساسات درونی خدمت شمادوستبزرگوار
مقام والای شما دردنیای مجازی ستودنی است مطالب زیبای شما نشانه گر جایگاه واقعی شما است

دوست گرامی سپاس از شما .. درود صمیمانه بنده را پذیرا باشید
و تشکر از مشارکت شما

رامی بازگری پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:50 ب.ظ http://rostaibazger.blogfa.com

آخر از جور تو عالم را خبر خواهیم کرد
خلق را از طره‌ات آشفته‌تر خواهیم کرد

اول از عشق جهانسوزت مدد خواهیم خواست
پس جهانی را ز شوقت پر شرر خواهیم کرد

جان اگر باید، به کویت نقد جان خواهیم یافت
سر اگر باید، به راهت ترک سر خواهیم کرد

هرکسی کام دلی آورده در کویت به دست
ما هم آخر در غمت خاکی به سر خواهیم کرد

تا که ننشیند به دامانت غبار از خاک ما
روی گیتی را ز آب دیده تر خواهیم کرد

یا ز آه نیمشب، یا از دعا، یا از نگاه
هرچه باشد در دل سختت اثر خواهیم کرد

لابه‌ها خواهیم کردن تا به ما رحم آوری
ور به بی‌رحمی زدی، فکر دگر خواهیم کرد

چون بهار از جان شیرین دست برخواهیم داشت
پس سر کوی تو را پرشور و شر خواهیم کرد


سلام سرورگرامی
۱۳۸۸باهمه کدورتها صفحه هایش را در ارشیو تاریخ بایگانی کرد
وانشا الله سال ۸۹انقدر تارهای دوستی را بهم پیوند زند که اهریمن نفس نتواند سوءتفاهم را به کینه وبغض تبدیل کند
دوستدار همیشگی شما

سلام و سپاس از شما
بنده نیز فرارسیدن سال جدید خورشیدی را خدمت شما تبریک عرض می کنم و سال پرباری را برایتان ارزومندم

جامک جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:55 ب.ظ

سلام خدمت دوست عزیز

فرارسیدن سال نو را تبریک و تهنیت عرض کرده و سالی همراه با سلامتی موفقیت و شادی را برایتان آرزومندم

سرسبزترین بهار تقدیم توباد



آوای خوش هزارتقدیم توباد



گویندکه لحظه ای است روییدن عشق



آن لحظه هزاربارتقدیم توباد
...اه....

سلام بر جامک عزیز
عید را برای شما تبریک می گویم و امیدوارم در سال جدید بهترین شمشیر دنیا را بدست بیاوری

راج نیوز جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.raju.blogfa.com


سلام دوست

سال نو باستانی را به شما وخانواده محترمتان و سایر هم میهنان تبریک عرض می کنم وامیدوارم که خواسته های ملت مظلوم وستم دیده ایران نور ببیند

حلول سال جدید را بر شما دوست عزیز شاد باش عرض می کنم
و سالی نیک و پربرکت را برای شما مسئلت می نمایم

انور شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:57 ق.ظ http://etehad kardar.blogfa.com

سلام بزرگوار مطالب جالبی داری انشالله در تک تک دقایق زندگیت موفق باشید با موضوعات تخریب زمین فوتبال کردرو استعداد فوتبال جوانان کردر کلنگی به روزم منتظر نظرات سازنده استاد گرامی هستم.
لطفاٌیک لینک برای وبلاگ ما در نظر بگیرید.
شما در وبلاگ اتحاد کردر با افتخار لینک شدید.

خیر مقدم و درود خدمت شما جوان کردری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد