-
سیری در دنیای مجازی منطقه
سهشنبه 30 خردادماه سال 1391 15:45
در بلاگ گروگ تحریر لینک وبلاگی به اسم سرارو و کلیسان را دیدم و سرکی در ان کشیدم ، این بلاگ که عملآ کار فتوبلاگ را انجام میده در پستی به معرفی سرارو پرداخته و بعد هم با عکسهائی از سد سرارو و کوه تغیرو و نخلستانهای انجا به معرفی افراد دلاور و نامدار انجا پرداخته و با تحریف تاریخ، واقعه جنگ طاهر محمد با چپاولگران رودبار...
-
بازگشت
یکشنبه 28 خردادماه سال 1391 23:14
بازآمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم وین چرخ مردم خوار را چنگال و دندان بشکنم هفت اختر بیآب را کاین خاکیان را می خورند هم آب بر آتش زنم هم بادههاشان بشکنم از شاه بیآغاز من پران شدم چون باز من تا جغد طوطی خوار را در دیر ویران بشکنم با سلام خدمت همشهریان و دوستان گرامی ، فعل انفعلات چند روز گذشته دنیای مجاز شهرستان...
-
دنیای مجازی بیابان در نیمه های بهار
یکشنبه 29 فروردینماه سال 1389 19:31
وبلاگ گروهی گیاوان زمین با هدفی فرهنگی و ایجاد ثبات و ارامش در روند بلاگهای منطقه ایجاد شد و بنده نیز بعنوان نویسنده در انجا پذیرفته شدم . امشب اولین مطلبم را در انجا اختصاص میدم به پستی که در تومن زره نوشتم و انها بعد از چند ساعت انرا حذف کردند . این هم لینک وبلاگ گروهی گیاوان [لینک] امدن تومون زره درجلگه وبلاگهای...
-
بها دادن به ضد ارزشها
یکشنبه 22 فروردینماه سال 1389 20:13
در چند روز گذشته وبلاگی تحت عنوان تومون زره و به مدیریت شخصی مجهول با نام زرهی شروع به فعالیت نمود که در رئوس کارهایش بجز تخریب و ترور شخصیت افراد حقیقی چیزی دیگر مشاهده نشده. و متاسفانه از این کار غیر فرهنگی و غیر اخلاقی استقبال زیادی شده که همین حجم بالای بازدید و ازدیادمنشارکت در ستون نظرات بنوعی باعث تشویق دست...
-
قسمت دوم سیزده بدر
جمعه 20 فروردینماه سال 1389 21:56
بعد از بگو مگو براهک و بحلی مدنگ که مشغول چای ریختن بود دستش را جلوی پیشانیش گذاشت و به نقطه ای در ضلع غربی جایگاه خیره شد و بعد گفت : به به گَلکی دِردَه مثل تیاره داره میاد انگاه همه دیدند شتر سواری بسرعت به انها نزدیک می شود. و ایشان کسی نبودند جز درک .... بعد از اینکه درک رسید با اشاره ای به خورجین شتر گفت بیائید...
-
سیزده بدر بلاگران و کاربران واکترهای بیابانی
جمعه 13 فروردینماه سال 1389 14:32
در باره قدمت سیزده بدر روایات زیادی امده ولی انچه که از همه نزدیک تر به واقعیت است این است که قدمت این مراسم به بیش از چهارهزارسال تخمین زده شده است . و شبیه این مراسم در بین هموطنان پیرو سایر ادیان بااسامی مختلفی وجود دارد. که تنوع برگزای و روشهای مختلف در بین کل اقوام و مذاهب نشانگر قدمت این فرهنگ است . در کتیبه های...
-
ندای قران بخواند
پنجشنبه 5 فروردینماه سال 1389 17:55
پرکارترین وبلاگ بیابان متعلق به جناب بحلی میباشد که خود را از اهالی طاهروئی معرفی کرده و با اینکه مدت زیادی از ایجاد وبلاگش نمی گذرد توانسته تمام صفحات وب های منطقه را به تسخیرخود در اورد . ایشان با کپی کردن مطالب از وب سایتهای مختلف بدون ذکر مطلب انها را در وبلاگش انعکاس می دهد که این کاری غیر فرهنگی و دزدی وار محسوب...
-
الوداع یا ۸۸
جمعه 28 اسفندماه سال 1388 23:15
پیشاپیش فرارسیدن سال جدید خورشیدی را به همه کاربران عزیز وبلاگ وبلاگران محترم بیابان وهمه احاد مردم بیابان زمین تبریک وتهنیت عرض می نمایم . درحالیکه به پیشواز سال جدید می رویم چه خوب است مروری بر اعمال سال گذشته امان داشته باشیم و با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت خود در سالی که اخرین روزهایش را پشت سرمیگذاریم . با حرکتی...
-
دنیای مجازی بیابان در ۸۸
چهارشنبه 26 اسفندماه سال 1388 23:01
دیروز مصادف بود با چهارشنبه سوری ؛بنده با علم به اینکه این مراسم جنبه شرعی ندارد و همه اینها را استکبار جهانی برای تضعیف نظام مقدس اسلامی تبلیغ می کند راضی به رفتن به چهارشنبه سوری نبودم ولی مدنگ و حسین دلشاد پایشان را تو یک سواس کرده بودند باید برویم و اتش بازی کنیم . مدنگ می گفت عباسی سوری و یوسفک سوری دوستای من...
-
پاسخ به کامنت راجو نیوز
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 17:40
شاید خیلیها در بیابان بی خیال مسائل حقوق انسان ,معاش , درمان, خوراک پوشاک, تحصیل , امان, و...... باشند . اقایان شما هنوز حق تعلیم عقیده تان به فرزندانتان ندارید از چه چیزی صحبت و طرفداری می کنید؟ مدارس بیابان هنوز عقیده وفرهنگ دیگران را به بچه هاتون اموزش می دهند, -آیا زندگی فقط سفر وزیارت قبرهای شاهان ایران است.؟ یا...
-
میهمانی حسین دلشاد
یکشنبه 16 اسفندماه سال 1388 21:28
ز حد گذشت جدائی ز حد گذشت جفا بیا که موسم عیشست و آشتی و صفا لبت به خون دل عاشقان خطی دارد غبار چیست دگر باره در میانه ما مرا دو چشم تو انداخت در بلای سیاه و گرنه من که و مستی و عاشقی ز کجا کجا کسیکه از آن چشم ترک وا پرسد که عقل و هوش جهانی چرا کنی یغما ز زلف و خال تو دل را خلاص ممکن نیست که زنگیان سیاهش نمیکنند رها...
-
پیوستن مدنگ به براهک
چهارشنبه 27 آبانماه سال 1388 13:43
در حال مطالعه بودم که مدنگ سراسیمه وارد شد مدنگ : تراغالی بجنتت براهک معلوم میشه کجائی؟ براهک : علیک سلام ، مدنگ جان اگر زیر کفشهایت را نگاه کنی مرا می بینی مدنگ : اولآ من جوتی نمی پوشم و سواس به پا دارم و کف سواسم فقط خار کرت و کنار و پشکل شتر هست شما را انجا نمی بینم براهک : نوعی تعارف بود مدنگ عزیز ، بنده در منزلم...
-
جایگاه زن در اجتماع و ادبیات شفاهی
پنجشنبه 21 آبانماه سال 1388 18:56
زن در طول تاریخ همواره مورد ازار و سوء استفاده مردان بوده و هرگز حقوق آنان را نه به عنوان هم نوعی در مقابل با مرد که موجودی حتی در کنار مرد نیز به رسمیت نشناخته اند.در آغاز قرن بیستم جنبش صطلاح زنان شدت بیشتری یافت ولی زنان تاوان بسیار دادند اما همواره توسط مردان که اغلب پول و قدرت را در دست داشتند،سرکوب شدند و تا به...
-
سخنی با عزیزان
شنبه 16 آبانماه سال 1388 21:37
درادامه پست قبلی که دوستان لطف نمود ه ودر چندین ایمیل و کامنتهای تائید نشده مارا به ضیافت انواع فحش وناسزاها برده اند و در بلاگی پستی مستقل به ما اختصاص داده شده و ما را متهم به همه چیز نموده اند و یکطرفه قطع رابطه نموده اند !!!!! در جواب این گرامی دوست می گویم ان چیزهائی را که شما نوشته بودید بنده در مطالب این بلاگ...
-
نگاهی بر بلاگهای منطقه ۲
جمعه 15 آبانماه سال 1388 17:19
بلاگ طاهرزئی :بعد از افتی نسبی دست اندرکاران این بلاگ با دورخیزی چشمگیر ، حرکتی روبه جلو را اغاز کزده اند . که در این سیر صعودی نقش مهندس عیسی نیکخواه چشمگیر است . مهندس نیکخواه با تسلط بی مثالش در تاریخ و تحولات اجتماع چندین پست به یادمانی را در بلاگ طاهرزئی به معرض دید عام گذاشته . ونقطه عجیب این است که از گرگ لاشار...
-
حرف اول
شنبه 9 آبانماه سال 1388 22:19
شاید دوستان بر بنده خرده بگیرند که با این امدن و رفتنها قصد بازار گرمی را دارم !!!!!! ولی باور بفرمائید بلاگ طاهو را بقصد وداعی دائم بستیم ولی فعل و انفعلات دنیای مجازی در بیابان ایجاب کرد که ما هم دست به عصا به دنبال این قافله سرگردان باشیم . فقط اینرا یاد اور می شوم که دوتن از بانیان وبلاگ طاهو یعنی خود طاهو و همکار...
-
بازگشت
یکشنبه 26 مهرماه سال 1388 18:37
حیلت رها کن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن رو سینه را چون سینهها هفت آب شو از کینهها باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی آن گوشوار شاهدان هم صحبت عارض شده چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما تو لیله القبری برو تا لیله القدری شوی اندیشهات جایی رود وآنگه تو را آن جا کشد قفلی...